30 Ağustos 2011 Salı

30082011

"İçi yoksullardansam da içini yok sayabileceklerden değilim. İnsan içleri on binlerce yıldır değişmeden vardır, şarap bardaklarında , sazlı sözlü şarkılarda , yatak sıcaklıklarında ve mezar altlarında saatten saate değişen insan dışlarıdır ! İçim azıcık eziktir , yeni sürülmüş topraklardaki ayak izleri gibidir. Kendi kendine kabaramamış , toprağın yüzünde heykel gibi doğrulup soluklanmamış , içinde beslenen solucanları , böcekleri, köstebekleri , kunduzları , karıncaları , kokarca ve porsukları uzun uzun aç bırakmıştır. Ama açlığı severim , bugünün açlığı çünkü , yarın tok tutar."

Tahir Musa Ceylan , İçi Yoksul

3 yorum:

anıl dedi ki...

hayal mayal hatirliyorum bu kitabi, sanirim bes alti sene once bana vermistin jeremy, dusununce buruk hissettim, sanirim eskimis olan her seyi bu hissi veriyor.
peki bana bu kitabi o zaman okuttun ama kendin okumadin mi, yoksa tekrar mi okuyorsun ben hatirlayamiyorum aramizdaki muhabbeti simdi.
her neyse, sevgiler.

uyuyan adam dedi ki...

Kitabı sana vermeden okumuştum . Geçen gün toplanırken elime geçti kitap. Bu arada Gölgesizler'i okumamıştım ona başladım ve bir solukta bitti. Sende hangi kitapları vardı Toptaş'ın ? Belki bir şey daha okurum.

anıl dedi ki...

bende toptaş tan bin hüzünlü haz var, sonra sonsuzluğa nokta ilk romanı bu o var, bir de kayıp hayaller kitabı var.
bu arada bu sonbaharda yeni romanı çıkacakmış, sanırım çıktığı gibi bir kitabı alıp okuma deneyimini yaşayacağım.:)