17 Mayıs 2009 Pazar

taş bina ve diğerleri


aslı erdoğan ın yeni kitabı taş bina ve diğerleri anladığım kadarıyla haftaya piyasaya çıkıyor. idefix de 50 tane imzalı kitabı satacaklarını okurlara müjdeliyor ve ön sipariş alıyor. bu konuda birkaç söyleyeceğim var:


1. Günümüzde ünlü isimlerin kitap, cd vslerinin imzalı kopyalarının internette satılması yeni bir durum değil. peki Aslı Erdoğan bu durumu niye onay veriyor, benim bildiğim kadarıyla Aslı Erdoğan kitapçılarda kitapları üst üste yığılmış onların tüketilmesini bekleyen isimlerden biri değil, yani ortalamanın çok üstünde satış rakamları da yakalasa onu birkaç trendy yazar listemize sokamayız. kısaca bana çok samimiyetsiz gelen bu imzalı kitap olayına niye dalıyor.

2. ben okur olsam ve aslı erdoğan ın kitabını imzalı olması benim adıma önemli bir durum olsa bunun için imza gününü tercih ederdim doğrusu. evet ikisinin de elinde bir imza olacak sonuçta ama birkaç kelime de olsa imzası istenilen yazarla konuşmanın yarattığı duyguyla evinize kargoyla gelen imzanın değeri aynı olamaz heralde, yazar adına oluşan samimiyetsizliğin yanı sıra okur adına da bir boşluk duygusu yaratıyor sanırım ve bir şey daha, okurla yazarın arasında oluşan tek köprü olan imza günlerinin önüne de yeni nesil icatlar bir ket vuruyor, hepimiz evimize gelen imzalarla yetinmeliyiz, aslı erdoğan a tapsak da şimdi bu soğukta beylikdüzüne kim gidecek, işte idefix helal olsun herifçioğullarına.

3. aslı erdoğan ın imzalı kitabına fazladan para bayılarak almak isteyen 50 tane okuru olması da beni şaşırttı-sanırım ön sipariş aldıklarına göre sayı elliden fazla oluyor, bu konuda bir şey demiyorum.

4. aslı erdoğan ın hiçbir kitabını ömrüm boyunca para vererek okuyacağımı zannetmiyorum.

5. konudan bağımsız ama aklıma gelmişken söyleyeyim nasıl olsa burada kendi başımıza takılıyoruz bunun verdiği rahatlıkla söyleyebilirim ki benim için türk edebiyatındaki en önemli kadın isim sevim burak tır alttan biri gelmedikçe böyle de kalacaktır. bir de tezer ablamız var, onun yeri de ayrı.

Hiç yorum yok: