11 Şubat 2009 Çarşamba

yky

aslında yky den içeri girmezdim, saat başı niteliksiz adam 2 yi sora sora yüzüm kalmamıştı, ama sevgililer gününe özel sevda sözleri vb minvalinden afişin içeriğini tam hatırlayamıyorum bir kampanya yapmakta olduklarını görünce önce bir dumur, sonra sinir, sonra bir duraklama, sonra içeri giriş.
evet içerde bazı kitaplara özel bir indirim vardı. süreya nın sevda sözleri, taşkent den leyla ile mecnun, hikmet in ferhat la şirin i, sabahattin ali nin kürk mantolu madonna sı ve kuyucaklı yusuf ve yüzbaşı şemsettin in mandolini-bunun filmi vardı, biz liseye başlarken girmişti ,hatta bir "okul kırmasında" biz bu filme gitmiştik, lanet- ve şimdi hatırlayamadığım birkaç kitap daha. bunlar sevda sözleri oluyormuş, diğerlerine ne tanım verdiklerini bilmiyorum ama cansever im uyar ım ben nerdeyim diyorlardı bana.
pekala içerde ulyses, proust vb satan bir yayınevinin bu kadar popülist bir uygulama girmesiyle ilgili ne denmeli kestiremiyorum. acaba enis batur ne düşünür bu konuda; her neyse garip ve üzücü bir andı.

1 yorum:

Wendy dedi ki...

Her dükkanda bu vakitlerde kalpli afişler görmek midemi bulandırsa da bir süre sonra alıştığını hissediyor insan. Lakin Yapı Kredi Yayınları gibi çok çok sevdiğim kitapları basan bir yayınevinin böyle bir yaklaşımda bulunması beni çok çok üzdü. Sevgililer günü diye ütüde, saç kurutma makinesinde indirim yapan mağazaları anlayabilirim ama bunu... I-ıh.