13 Ocak 2009 Salı

afiş mevzusu


evet, geçtiğimiz aylarda ismini hatırlayamadığım bir türk filminin afişinin gördüğüm en kötü afiş olduğunu açıklamıştım, ama genelleme yapmak gerçekten riskli ve gereksiz bir iş. belki afişlere eskiden dikkat etmiyordum ve artık çok dikkatliyim; neyse bu sefer bir tanımlama yapmıyorum ve bu renoir vari sınıf mücadelesi filminin-öyle olduğunu tahmin ediyorum afişe göre- afişinin takdirini sevgili okuyuculara bırakıyorum. ama yine de duramıyorum, abi şu gecekondu, villa nedir ya!
her neyse bir de woody nin filminin afişi var. geçen sene aylak zamanlarda woody nin vizyona giren filminin afişinde-cassandra nın rüyasıydı ismi sanırım- match point in yönetmeninden yazdığını söylemiş ve bunu eleştirmiştim. bu sene durum daha ilginç bir hal aldı. afişin hiçbir yerinde woody nin ismi geçmiyor. durum aynen şöyle, scarlett var, cruz var, woody yönetse ne olur, yönetmese ne olur.
bence çok can sıkıcı bir durum, insanın filminin vizyona giridği ülkelerde afişe müdahale etme hakkı var mı bilmiyorum, ama belki de woody böyle şeylere takılmayı yıllar önce bırakmıştır.
o zaman son bir sinema haberi, jarmush un filmi mayıs da cannes da, akabinde vizyonda, kadroda bankole-jarmush severler hafızalarını zorlasın- murray, ölü hatun swinton ve işte bunu bekliyor bütün hanımlar garcia bernal var.
bakalım bakalım.

Hiç yorum yok: