7 Aralık 2008 Pazar

Bayram

Lüzumsuz Adam , tatilde olduğu için bayram mesajı yazma görevi bana düştü deneyelim bakalım.
Kaç sene öncesiydi hatırlamıyorum.( 10 seneden fazla olduğu kesin. )Neyse... Bayramın birinde dedem kurbanlığı önceden almıştı. Bahçedeki kömürlükte besliyorduk onu. Arada otlatmaya çıkarıyorduk, ya da ben ot taşıyordum ona. Şimdi üzerinden otoban vari yolların geçtiği yeşil alanları yolup yolup taşıyordum koça. Bir ay ya da daha fazla bu böyle sürüp gitti. Kesim günü geldiğinde ben kötü oldum. Gözlerimin önünde kesildi, sonra da bir güzel kavrulup yendi. Bir kaç parçasını da ayırıp dağıttık . Ama o bayramdan sonra uzun yıllar et yiyemedim ben. Sonra zamanla ortadan kalktı tabi, ama kurban eti yememe faslı çok uzun sürdü. Öyle işte jeremy, kesileceğini bile bile o kadar sevip onu , bir şeyler paylaşınca etkilerinden kurtulmak kolay olmadı.
Dedem hayatta iken , onun camiden dönüp de eve girdiği an başlardı bayram. Öyle beş vakit namaz kılan biri değildi ama bayram zamanı mutlaka giderdi. O kapıdan içeri girerdi , ben de koşar eline sarılırdım. Yarın kapıdan içeri giren o olmayacak tabi, dayımı bekleyeceğiz. Bizim hayatımızdan da bir sürü şey geçti, geçmeye devam edecek.
Bayramlar ailenin toplanıp bir araya geldiği, somurtan yüzlerin bir kenara atılıp herkesin gülmeye davet edildiği zamanlardır. Elimizin altındaki en önemli değerler sağlam kurulan dostluklar ve ailelerdir. Hayatımızdaki herkes , her şeyden önce bizim arkadaşımızdır, onun hayatı farklı şekilde ilerlemektedir, kimseyi yadırgamadan, kimseye kin gütmeden oturup aynı sofraya gülebilmeliyiz , paylaşabilmeyiz.
Nasihat amacımız değil biliyorsun jeremy, amaç paylaşmak bizde de . Paylaşamadıktan sonra kıymeti yok hiçbir şeyin. İyi bayramlar hepinize...

7 yorum:

Wendy dedi ki...

İyi bayramlar. :)

psychosphere dedi ki...

bayramlar her kötü duygunun perdelendiği, hasır altı edildiği, yalandan da olsa mutluluğa yenildiği günlerdir değil mi? iyi bayramlar uyuyan adam, bayramın gereklerini becerebilmen dileğiyle.

uyuyan adam dedi ki...

psychosphere : hasır altı etmek değil de , içindeki umudu tazeleyip herkese güler yüzle bakmayı hatırlatan zamanlardır. Kimseye düşman değilim ne de olsa.

wendy : iyi bayramlar (:

İleri de bayramlar bizim için tatilden başka bir şey ibaret etmeyecek. Beyaz yakalı adayları bizler kafa dinlemek için oraya buraya kaçabiliriz. Aile ile birlikte zaman geçirmek her şeyi bir kenara bırakıp bir şeyler paylaşabilmek de iyi gelir bir çok şeyden daha fazla hem de. İyi bayramlar hepinize...

uyuyan adam dedi ki...

ibaret değil ifade olacaktı (: kafamda başka şekilde kurup bu şekilde yazınca cümleyi birbirine girdi. (:

psychosphere dedi ki...

optimizmine hep hayran olmuşumdur zaten (:

sapasağlam dönmen ve öyle kalman dileğiyle..

lüzumsuz adam dedi ki...

burak ve iyimserlik, aha neler duyuyorum.
görüntüde kalan iyimserlik diyelim biz ona.

psychosphere dedi ki...

ben de "destek" amaçlı diyeyim o zaman. ayakta tutmaya çalışmak, inanç yeşertmek.

"benim hala umudum var
inkar etsem de istediğim kadar.." diyelim mesela.

çok övdük uyuyan adam'ı.