17 Kasım 2008 Pazartesi

Süt


Az önce beyazperde de"süt" ile ilgili bilgilere bakıyordum , vizyona giriş tarihini bulamadım. Ancak yapılan yorumlardan biri ilgimi çekti. Altın portakal da filmi seyreden arkadaş imgesel filmleri türk seyircisinin anlayamadığına dikkat çekmiş kendisini de dahil ederek. Ve de Semih Kaplanoğlu'na festivalde sorulan bir soruya değinmiş. Filmin hiçbir şey anlatmadığı sorusuna filmi kendi için çektiğini söylemiş ve izleyen izler izlemeyen izlemez diye de eklemiş. Yorumcu kişi ise bu işe anlam verememiş neden gösterdiğini sorguluyor böyle düşünüyorsa.
Şimdi aslına bakılırsa filmin çekilme amacı böyle olmalı zaten. Niye başkası için oturup film çekilsin ki? Anlatacak bir şeyleri vardır, bunu anlatır, paylaşmak için. İzleyen izler , izlemeyen izlemez bu kadar basit. Yadırganacak bir şeyler söylediğini düşünmüyorum.İmgesel filmlerden kaçan türk seyircisine gelince. Bizim için çekilen hangi filmleri kastediyor merak ettim aklıma gelenleri paylaşmayacağım. Düşünmek zor geliyor olabilir bize belki ondan imgesel olarak kastedilen filmlerden kaçıyor ve haz almıyoruz. Kaplanoğlunun filmi kötü olabilir bilmiyorum , yine de vizyona girmesini bekliyorum . İlk film olan yumurta oldukça ilgimi çekmişti. Beklemedeyim o yüzden.

1 yorum:

lüzumsuz adam dedi ki...

gidip beyaz perdeden yorum okursan ne bekliyorsun ki ceremi?
geçenlerde şeyi izledim, semih amcanın ilk filmi, herkes kendi evinde. izleyecince göreceksin ki dilini handiyse tamamen değiştirmiş semih amca. ve bence sineması çok güzel bir evrim geçirmiş.
yumurta tartışmalarında hiç konuşmamıştı hatırlarsan, işte o zaman karakterle kendisi arasındaki benzerliği yakalamak zor olmadı. çok sevdim onun umursamaz duruşunu. süte gelince çok farklı eleştriler var ve bir de bütün yarışmalardan eli boş döndüğünü hatırlatmak gerek. teaser ını etkileyici buldum, bakalım, bakalım artık. ne zaman girecek bunlar ya?