5 Kasım 2008 Çarşamba

K an

Dün gece canım kaan ince'den bir şeyler okumak istedi. Elimde kitabı olmadığından internetteki sitesinden okuyacaktım. Ama orada da mahkeme engeli vardı. Sonra bir kaç şiirini buldum onlarla idare ettim. Daha önce aylakzamanlar da yazmıştı lüzumsuz adam. Çok karamsar bir hava var şiirlerinde . Ancak bu onun yakaladığı ahengi , sözcükleri kullanmadaki ustalığını görmemizi tabi ki de engellemiyor. Kaan İnce intihar ettiğinde henüz 22 yaşındaydı. Ölümünden bir kaç ay önce bir şiir yarışmasında kayda değer bir ilgi görmüş ve de bir şiiri dergide yayınlanmıştı.
Bunları okurken biraz düşündüm onu. Şiir yarışmasına katıldığına göre azıcık da olsa bir umut vardı içinde. Ama bir kere intiharı düşününce , onu akıldan çıkarmak zor oluyor. Onda da öyle olmuştu kuşkusuz , bir kaç ay içinde canını sıkan bir şeyler olmuştu , o da daha fazla kendini tutamamış ve o cesareti bulmuştu kendinde. Hayat boktan jeremy, sen onu öyle görmeye devam edersen burada fazla işin olmaz. Sait Faik hikayelerindeki gibi düşünmek gerek. Bir yerlerde güzel insanlar var aramızda, herkes kendini bu anlamsız yolda ,anlamsız şeylerle mutlu etmeye çalışıyor olamaz. Güzel duygular ölmesin yüreğinde, "beyaz şakayı görünce hınzırca gülümse", ondan sonra o'nu aramaya devam et c. gibi ne bileyim. İyice nasihata döndü bu , koptum gittim yine anlatacağım şeyden uzatmıyorum nokta

K an

yüzün yakamozlanır akşam saatlerinde
kime çıkmaz piyangosu hüznün
belki de sombalığa en son
ve demir kırı bir taya
ertesi yasaktı, es vardı
bir tek uzun gecelerde

çıkrığında intihar edeceğim kuyu
zaman kuyusu, soluksuz ve ıssız
inip çıkar ölüm, durana dek yüzümdeki
sevişen kederlerle gülün gümü
adımdan çıkardım bir a
gözlerimde gezer geriye kalan

1 yorum:

lüzumsuz adam dedi ki...

evet kaan ince iyidir, geçen senede yazmıştım, ne yazdığımı hatırlamıyorum ama genç yaşta intihar etmesine rağmen şiirinin olgunlaştığı isimlerden bahsedecek olursak ilhami çiçek le nilgün marmara isimlerini veririm.
ecnebi ismim de plath, tek geçiyorum kendisini.
tatlım benim.
plath için dedim.