30 Ekim 2008 Perşembe

andımız

az önceki yazıyı yazarken aklıma geldi, anlatayım.
ilkokulda sabahları dersten önce andımız ı okurduk ya, türküm, doğruyum, çalışkanım diye başlar ve sonra yasam denir. yasam a vurgu yapılır, yasam ın s harfinin üstüne basılır.
işte ben küçükken ne okuduğumu hiçbir zaman bilmezdim. altı yaşındayken yasa kelimesinin anlamını bilmemi benden beklemeyin, ben anlamını bilmediğim yassam kelimesini söylüyordum sadece.
ve sonra yıllarca bu marşı okudum, ama bir kere bile ne dendiğine kafamı yormadım, düşünmek aklıma bile gelmedi. -yaşam, yasak, yatak-yok artık-her şey olabilirdi.
yıllar sonra öylesine aklıma geldi bu. ve ne dendiğini anladım.
o zaman da istiklal marşının okuyup okuyamadığını düşündüm.
biraz zorlansam da oluyordu.
ve galiba şimdi o da yok, durumlar böyle.

6 yorum:

Wendy dedi ki...

Benim zamanımda andımızda "yasam" yerine "ilkem" deniliyordu o zaman yasam versiyonunu da biliyordum ama ben de onu "yasağım" anlıyordum. :)
Şimdi senin söylemenle yasam olduğunu anladım. :) *öhöm öhöm*

lüzumsuz adam dedi ki...

yalnız sen "benim zamanımda" deyince ben kendimi çok yaşlı hissettim, zaten saçımda dökülüyor.
ama bir saniye dur, ben de ilkem diye bir şey hatırlıyorum, hayal meyal.
sonuç:kırıldım.

Burak dedi ki...

Yakın zamanda bir kere daha olmuştu bu , çok takıyorsun abi bunu boşver hiçbir önemi yok.

Wendy dedi ki...

İlkem yerine "yasam" kelimesinin geçtiğini ben anneannemden öğrenmiştim. Tamam tamam, daha fazla konuşmayacağım. :)

lüzumsuz adam dedi ki...

burak o barış akarsu style-beyaz hareli saçlarını kesince görecem seni, hiç konuşma şimdi.
wendy bunun öcünü alırım ben, kenara yazdım.
tehdit etmiyorum.
ama fil hafızası dedikleri şeyden var bende.
söyleyeyim.

Burak dedi ki...

Saç konusunu hiç gündeme getirme abi, aklımdan kesmek geçmiyor değil. Şu bir iki hafta çabuk geçse de gelsem oraya iyi olacak.